« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶
آوای رودکوف ؛
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران‌ دستگاه‌های اجرایی استانی و فرماندار کهگیلویه با سفر به بخش دیشموک از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این بخش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، جهانگیر شاهینی در بازدید از پروژه پل بزرگ رود سمه دیشموک، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه یکی از دغدغه‌های جدی مردم این منطقه است و بحمدلله این طرح تاکنون پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است.

سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به دیشموک | بازدید مدیران استانی از طرح های عمرانی و اقتصادی دیشموک

وی افزود: این پروژه دارای یک دهانه ۴۳ متری، یک دهانه ۱۸ متری و آبنما هم به طول ۲۰ متر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: با تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به پروژه پل بزرگ رودسمه پیمانکار مطالبات خود را دریافت خواهد کرد.

وی افزود: پیمانکار طرح متعهد شده که در فصل زمستان زمینه عبور و مرور حتی بصورت نامحدود را تا تکمیل نهایی طرح مهیا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: نصب پل‌های سیار و موقت بر روی رودخانه دائمی و پر آب‌سمه بخش محروم دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد تهدیدی بود که هر روز جان اهالی را به خطر می‌انداخت و دولت سیزدهم با هدف محرومیت‌زدایی با احداث پل، این تهدید را برای مردم به فرصتی برای توسعه روستایی تبدیل کرد.

سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به دیشموک | بازدید مدیران استانی از طرح های عمرانی و اقتصادی دیشموک

در ادامه سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به بخش دیشموک، از پروژه اقتصادی پمپاژ آب رود سمه که جهت تأمین آب کشاورزی ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های حومه غربی پیش‌بینی شده است، بازدید کردند.

شاهینی در بازدید از پروژه پمپاژ آب رودسمه تصریح کرد: تمهیدات لازم جهت پیگیری این طرح‌ اندیشیده شده و در آینده نزدیک زمینه فعالیت این پروژه بزرگ شروع خواهد شد.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی و استفاده از پمپاژ آب رودخانه، زمینه اشتغال مردم منطقه و جلوگیری از کوچ روستائیان به شهر‌ها و استان‌های همجوار آماده خواهد شد.

شاهینی تأکید کرد: با توجه به وجود رودخانه پر آب رود سمه و زمین‌های حاصلخیز پایین دست روستا، توسعه کشاورزی علاوه بر اشتغال‌زایی نقش مهمی در بهبود معیشت اهالی خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به همراه مسئولین راهداری استان از جاده تنگ چویل بازدید کرد.

شاهینی در بازدید از جاده تنگ چویل گفت: این ابر پروژه که سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را متصل نگه می‌دارد از پل بریم فارس- باشت- چرام- دهدشت- قلعه رئیسی- دیشموک و باغملک خوزستان عبور می‌کند و می‌تواند در توسعه این منطقه باعث تحول عظیمی باشد.

سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به دیشموک | بازدید مدیران استانی از طرح های عمرانی و اقتصادی دیشموک

برپایه این گزارش، بازدید میدانی از تصفیه‌خانه فاضلاب در مناطق محروم دیشموک، سالن ورزشی چند منظوره روستای درغک، طرح‌های روستای اسفندان و پارک اسکان شهر دیشموک از دیگر برنامه‌های شاهینی در سفر به دیشموک بود.

در این بازدید مدیر کل جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن، سازمان نوسازی مدارس و فرماندار کهگیلویه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان کهگیلویه، شاهینی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد را همراهی کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: